top of page

Sean Crossley | Melbourne, 1987

 

 

Sean Crossley, nato a Melbourne (1987), vive e lavora a Brussels.

La pittura di Crossley riflette su come le forme siano in grado di coesistere e rapportarsi all’interno di culture caratterizzate da un eccesso di velocità e frammentazione. L’artista vede la pittura come un terreno fertile per la sintesi e la trasformazione di immagini, gesti e materiali, che considera intercambiabili, a livello concettuale, materiale e percettivo. La sua pittura si muove tra complessità e molteplicità, non cedendo alla semplificazione o al particolare, e senza privilegiare alcun contenuto, stile o forma. È attratto dall’anomalia, dal non sense: l’eccezione alla regola. Tutto questo deriva da un tentativo di produrre una forte rottura con la rappresentazione, che possa sollecitare una condivisione di idee e azioni, al di là dell’opera in sè.

Crossley attualmente collabora a un progetto con il teorico Beau Deurwaarder, “The Poison Garden: A sorcery handbook”, che uscirà alla fine del 2016.

Tra le mostre più recenti:

Father figures are hard to find, Ngbk, Berlino;

The Poison Garden @ DARE, con Beau Deurwaarder, Orpheus Institute, Ghent;

Abstract Carbonara, HEKLA, Brussels, (personale).

Crossley è uno dei vincitori del Martens Bequest nel 2015 per la Pittura. 

 

 

Sean Crossley, born in Melbourne (1987), lives and works in Brussels.

Crossley’s painting thinks about how forms can produce and perform within cultures of abundance, speed and fragmentation. He sees painting as a fertile site for the synthesis and transformation of images, gestures and materials – all of which he considers interchangeable on any conceptual, material or perceptual level. His painting plays within complexity and multiplicity, resisting the reductive or the singular, without giving priviledge to any particular content, style or form. He is attracted to anomally, a-signification: the exception to the rule. All of this departs from an attempt to produce generous disruptions to representation, which he hopes can prompt collective experimentation in thought and gesture beyond the work itself.

Crossley is currently working with theorist Beau Deurwaarder on a collaborative project, “The Poison Garden: A sorcery handbook” which will be released late 2016.

Some recent exhibitions include:

Father figures are hard to find, Ngbk, Berlin;

The Poison Garden @ DARE, with Beau Deurwaarder, Orpheus Institute, Ghent;

Abstract Carbonara, HEKLA, Brussels, (solo).

Crossley is a recipeint of the 2015 Martens Bequest for Painting.

 

bottom of page